Wat en hoe online

Als patiënt in onze praktijk kunt u gebruik maken van de online diensten, zoals het aanvragen van herhaalrecepten en reizigersadvies en het stellen van een korte, enkelvoudige vraag aan uw huisarts (het zogenoemde e-Consult).
Daarvoor dient u zich te registeren. Daarvoor hebt u uw Burger Service Nummer nodig; voorheen Sofinummer en voor elk lid van uw gezin een uniek e-mailadres. Voordeel van registratie is dat uw vaste gegevens bij de online diensten automatisch worden ingevuld.

Wilt u zich als patiënt inschrijven?

Stap 1 Als u zich als patiënt in onze praktijk wilt inschrijven dient u zich te registreren. U ontvangt daarna een bevestigingsmail met een link waar u op moet klikken om uw e-mailadres te bevestigen. Daarna ontvangt u nog een email met uw gebruikersnaam en wachtwoord, waarna u kunt inloggen. Deze ‘tweetraps’ controle is bedoeld om ‘robot’ inschrijvingen zoveel mogelijk te voorkomen.
Stap 2 Wanneer u inlogt, wordt u naar een pagina gebracht waar u informatie kunt geven over uw medische historie en situatie.
Stap 3 Aansluitend wordt u gevraagd of u instemt met het delen van uw medische gegevens met andere zorgverleners (EPD = Elektronisch Patiënten Dossier).
Stap 4 Na uw inschrijving, willen wij graag een kennismakingsgesprek met u hebben. Maak daarvoor een afspraak bij de assistente, telefoon 531 55 40.
Houd er rekening mee dat wij wettelijk verplicht zijn uw identiteit te controleren. Daarvoor hebt u een identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart) nodig. Wilt u ook uw verzekeringsbewijsmeenemen naar het kennismakingsgesprek?


wat en hoe

Herhaalrecepten

U kunt eerder door u aangevraagde herhaalmedicijnen opnieuw bestellen. Dat doet door een van de eerdere bestellingen aan te klikken, die bestelling eventueel aan te passen en op “verzenden” te klikken.
U kunt ook een nieuwe bestelling aanmaken door op de link “Nieuw herhaalrecept” te klikken, het formulier in te vullen en op “Verzenden” te klikken.
Als u in de bestelling het vakje “Bezorgen?” aanvinkt, worden de medicijnen door de apotheek bij u thuis bezorgd. Als u dat vakje niet aanvinkte, kunt u de medicijnen de volgende werkdag afhalen bij de door u opgegeven apotheek.

e-Consult

Het e-Consult is bedoeld voor één korte, enkelvoudige – en géén spoedeisende – vraag. Vul in waar uw vraag over gaat, kies uit de lijst aan wie u die vraag wilt stellen, en vervolgens wat uw vraag is. Probeer zo precies en bondig als mogelijk is te zijn. Klik op verzenden.
Wanneer uw vraag beantwoord is, ontvangt u een email met het antwoord.

Reizigersadvisering

U kunt bij ons terecht voor gezondheidsinformatie over reizen naar verre landen en voor de eventuele benodigde vaccinaties. In veel landen wordt gevraagd naar het “Gele Boekje” (het inentingspaspoort) waarin men kan zien of u bent gevaccineerd.

Vul per reiziger het Online formulier reizigersadvies en -vaccinatie in en verzend het. De met * gemerkte velden zijn verplichte velden. Daarna maakt u via de assistente een afspraak voor advies en eventuele vaccinaties (035 – 531 55 40).
Als u uw gegevens niet over het internet wilt versturen kunt u het ingevulde formulier in tweevoud meenemen naar de afspraak.

Klacht indienen

Met het formulier kunt u een klacht indienen. De huisartsen nemen na ontvangst van uw klacht contact met u op over de afhandeling daarvan.